Home LEGISLAȚIE Certificatului de Rezidenta Comunitara (NIE)
Certificatului de Rezidenta Comunitara (NIE)

Certificatului de Rezidenta Comunitara (NIE)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedInPin on Pinterest

Dacă doriți sa rămîneți pe teritoriul statului sapaniol pe o perioadă mai mare de 90 de zile trebuie să solicitați înregistrarea în Registrul Central al Cetațenilor Străini (Registro Central de Extanjeros), în lipsa acestiua, trebuie să vă adresați Oficiului pentru Cetațeni Străini (Registro Central de Extranjeros) sau Comisariatului Provincial de Poliție (Comisaria Provincial de Policia) din provincia unde doriți sa va stabiliți.Dupa înregistrare veți primi un număr de înregistrare (Numero de Identificacion del Extranjero-NIE).Acest număr este unic și exclusiv pentru fiecare persoană și reprezintă echivalentul spaniol al numărului de identiate din România.
Pentru a tranzita sau rămâne în Spania pentru mai putin de 90 de zile este suficient sa dețineți pașaportul sau documentul de identitate, în care să fie menționată cetațenia.
Etape și acte necesare

  • Programarea personală, la Biroul pentru Străini (Oficina de Extranjeros), a datei la care se va depune cererea pentru certificat; cetățeanul primește cererea oficială model EX 16 pe care va trebui să o completeze în dublu exemplar
  • Depunerea cererii, în dublu exemplar, și a celorlalte documente necesare (pașaport sau carte de identitate românească- original și fotocopie-), la data și locul programat;
  • Plata taxei de eliberare a certificatului,pe baza formularului de plată primit de la organele administrative, la depunerea cererii de solicitare a certificatului
  • Ridicarea certificatului de cetățean comunitar, de la secția de poliție pentru străini, la data indicată la depunerea solicitării; se vor prezenta copia cererii, adeverința de plată a taxei și un document de identitate valabil.
  • Unele comunități va pot solicita și un document în care sa fie sepecificată adresa unde locuiți

 

Cerințe pentru a obțint Certificatului de Rezidenta Comunitara (NIE)
Ambasada Romîniei la Madrid informează că pentru obținerea unui certificat de rezidentă, trebuie îndeplinite cerințele stabilite de lege pentru fiecare caz:
Angajați: Cei care sunt angajați vor prezenta documentul de înregistrare în regimul corespunzător de securitate socială sau contractul de muncă înscris la Serviciul Public de Ocupare din Spania (SEPE/INEM);
Autonomos: Cei care desfasoară activitați lucrative pe cont propriu (autónomos) trebuie să prezinte documentul de înregistrare în regimul corespunzator de securitate socială sau documentul de justificare a stabilirii sediului social prin înscrierea la Registrul Comertului;
Fără contract în Spania: Cetățenii români care în momentul solicitării nu desfasoară activitați legale generatoare de venit, trebuie să aducă dovezi clare că dispun de mijloace de întreținere suficiente pentru sine și persoanele aflate în întreținere (ex: conturi bancare, cecuri, proprietăti, cărti de credit etc.) și asigurare medicală (nu card european de sanatate);

Membrii de familie ai cetațeanului european care solicită stabilirea reședinței în Spania, trebuie să demonstreze că:

  • însoțesc cetațeanul rezident sau reîntregesc familia;
  • este căsătorit cu cetațeanul rezident (va prezenta certificatul de căsătorie);
  • este fiu/fiica al/a cetățeanului rezident sau al/a soțului/soției acestuia (va prezenta certificatul de naștere) și are vârsta sub 21 de ani. Dacă este de varstă mai mare de 21 de ani, va justifica faptul că dispune de mijloace proprii de întreținere sau va aduce un certificat de handicap, care să ateste că se afla în întreținerea părinților.
  • este părinte al cetățeanului rezident (va prezenta certificatul de naștere) și ca dispune de mijloace proprii de intreținere.

 

Certificatul NIE nu expiră
Ambasada României la Madrid specifică faptul că certificatele de înregistrare a cetățenilor europeni nu expiră niciodată, indiferent de format (nou sau vechi).În consecință, nu există obligativitatea preschimbării celor de model vechi (foaia verde, format filă A4), cu cele noi (format mic, tip card – tarjeta).

Pentru informații suplimentare vă puteți adresa Ambasadei României de la Madrid către Biroul atașatului pe probleme de munca și afaceri sociale – telefon: 0034 91 350 73 56; fax: 0034 91 345 29 17
E-mail: agregado.trabajo@embajadaderumania.es, sau Sectiei Consulare a Ambasadei Romaniei de la Madrid – Adresa: Avda. Cardenal Herrera Oria, 134, Madrid, telefon: 0034 91 734 40 04; fax: 0034 91 416 50 25,
E-mail: secretariado@consuladoderumania.es .

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someoneShare on LinkedInPin on Pinterest

LEAVE YOUR COMMENT

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

TERMENI ȘI CONDIȚII

Preluarea de informatii de catre alte site-uri web poate fi facuta numai in acord cu termenii agreati de catre www.inforoes.com in limita a 500 de semne, dar fara a depasi jumatate din articolul sau stirea in cauza, asigurandu-se astfel atat libera circulatie a informatiei, cat si caracterul de "revista a presei" sustinut de paginile de internet in cauza. Preluarea integrală a materialului se realizaza doar cu acordul www.inforoes.com sau cu precizarea "Preluat integral de pe www.inforoes.com" (întotdeauna însoțit de un link către materialul preluat). Dumneavoastra sunteti singurul responsabil atat fata de terti, cat si fata de www.inforoes.com in legatura cu accesarea/utilizarea/exploatarea Continutului. Pentru mai multe informati consulta TERMENI ȘI CONDIȚII